در صورتی که مایلید بخشی از مطلب شما در صفحه اول وبلاگ قرار بگیرد و مابقی متن با کلیک بر روی دکمه "ادامه مطلب" به مخاطب نمایش داده شود؛ بعد از این‌که متن خود را  نوشتید، در هرکجا از متن که دلخواه شماست، کلیک کنید. بعد از آن روی دکمه که در نوار ابزار پایین ویرایشگر متن شما قرار دارد کلیک کنید. تصویر   میان متن شما بوجود می آید. متن پیش از این دکمه به عنوان خلاصه در صفحه اول و مطالبی که بعد از دکمه قرار می‌گیرند، بعنوان ادامه مطلب ذخیره می شوند.

نکته: در صفحه اول تنها مطالب پیش از "ادامه مطلب" نمایش داده خواهند شد و مطلب بصورت کامل پس از کلیک مخاطب روی "ادامه مطلب" در صفحه ای جداگانه به نمایش در خواهد آمد.

نکته: در گوشه پایین سمت چپ صفحه ارسال مطلب جدید جعبه ابزاری مطابق تصویر ذیل وجود دارد گزینه دوم آن به ادامه مطلب مربوط می شود:

در این حالت که این گزینه فعال شده متنی که پیش از ادامه مطلب یعنی در صفحه اصلی مطلب منتشر شده در "ادامه مطلب" یا "نمایش کامل مطلب" نمایش داده نمیشود. یعنی هر متن به دو بخش مجزای قبل و بعد از "ادامه مطلب" تقسیم می شود که هر یک در دو صفحه جداگانه به نمایش درمی آیند. اما در حالتیکه این گزینه غیر فعال باشد مطلب شما بصورت یکپارچه در صفحه نمایش مطلب قابل مشاهده است.

دستورالعمل بالا اصولاً باید شما را در فهم چگونگی عملکرد دکمه "ادامه مطلب" بی‌نیاز کند اما در صورتی که موفق به این کار نشدید و یا تمایل دارید در مورد چرایی استفاده از این دکمه بیشتر بدانید، بهتر است مطلب زیر را مطالعه کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای این‌که حجم زیادی از مطالب در صفحه اول وبلاگ‌ها قرار نگیرد و بالتبع ظاهر ناخوشایندی برای وبلاگ شما ایجاد نکند، این است که بخشی از هر مطلب را به صورت خلاصه در صفحه اول قرار دهید و از کاربرانتان بخواهید برای خواندن متن کامل، به لینکی که تعبیه کرده‌اید، رجوع کنند.

این روشی است که در سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها نیز مرسوم است؛ یعنی آن‌ها نیز تیتر مطلب را به همراه خلاصه‌ای از آن که به "لید" نیز موسوم است، در اختیار مخاطب قرار می‌دهند و مخاطب در صورت تمایل می‌تواند با کلیک بر روی تیتر، به متن کامل نوشته دست پیدا کند.

"درج در ادامه مطلب" در Blog.ir نیز با زیبایی و راحتی بیشتری در دسترس است؛ به این صورت که شما در بخش تحریریه وبلاگ، لازم نیست نوشته خود را در دو کادر مجزا نوشته وارد کنید بلکه مطلب را تنها در یک کادر می‌نویسید و هرکجا از متن که بخواهید دکمه "ادامه مطلب" را قرار می‌دهید.